Przede wszystkim motywy działania tych tzw "złych" są dziwne. Zachowują się jak banda przedszkolaków. Relacja między postacią graną przez Bogarta a główną rolą żeńską jest jakaś dziwna. A sam Bogart nie wzbudza zbyt wiele sympatii. Interesująca jest sama końcówka filmu i płynąca z niej konkluzja. Jednak dochodzenie do...
więcejdoskonały na deszczowy wieczór z cygarem w garści i szklaneczką doborowej whisky stojącej na stoliku nieopodal oparcia fotelu, umiejscowionym w cichym przyciemnionym pomieszczeniu.
1941 rok, kino noir przedstawia bohatera bezczelnego, impertynenckiego, który na świecie jest, bo w zasadzie musi. Nie ma tu miejsca na wielkie idee czy wiarę w moralny porządek, zamiast tego jest broń, gangsterzy, skomplikowane relacje międzyludzkie i alienacja jednostki w wielkim mieście. Innowacja, której dzisiaj...
więcejJest dziś niestety odwrotnie. Budżety i efekty specjalne jednak niczym nie przebiją kapitalnej fabuły dzieła. Tak jest przy "Sokole Maltańskim" który po raz kolejny przybliża mnie do przekonania, iż kiedyśniejsze filmy po prostu były lepsze. A jeśli chodzi o ten konkrety film, polecam z całego serca miłośnikom...
Uwielbiam ten film. Świetny Bogart, świetny klimat i sprytna intryga. Na moje szczęście, dosyć często jest emitowany na TCM :). Nie znam zbytnio starego, klasycznego kina.
Czy moglibyście mi polecieć inne filmy noir, w których zagrał Bogart?
Pozdrawiam
pierwsze to dobre zakończenie kiedy Sam niewydaje Brigid i wymyśla historyjke dla policji żeby była czysta i zostają kochankami a drugie zakonczenie to te złe,Sam niemoże zaufać Brigid i wydaje ją policji chociaż ją kocha,dlamnie lepsze jest to pierwsze zakończenie
Jeden z moich ulubionych filmów z doskonałą rolą Bogarta. Oglądałem "Sokoła" wiele razy i za każdym razem z ogromną przyjemnością. Ponieważ fabułę znam na pamięć najwięcj uwagi poświęcam aktorom, którzy wywiązują się z powierzonych im ról w sposób mistrzowski. Bogart to prawdziwy prywatny detektyw. Cyniczny, powolny,...
więcejJakoś do mnie nie trafił. Naciągana, naiwna historia, przerysowani bohaterowie, mało klimatu, zero napięcia... jednym słowem kiszka. Dobre aktorstwo, ale całość zwyczajnie się nie klei. "Third Man" lepszy o lata świetlne. 5/10
Czy to jest najlepsza rola Humphreya Bogarta, tego nie wiem. Natomiast sposób w jaki wcielił się w rolę to po prostu majstersztyk, super. Dodatkowo śmietankę jaką Huston zgromadził na planie, ich gra oraz fabuła filmu tworzą niesamowity nastrój tego filmu. Ta wspaniała czwórka aktorów: Humphrey Bogart, Peter Lorre,...
Zmarnowane 1h30min mojego cennego życia + czas poświęcony na ten komentarz
ODRADZAM
ODRADZAM
ODRADZAM!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahh ten styl Bogarta... Sposób zachowania, rewelacyjne dialogi... Można by oglądać w kółko. Niesamowita ilość jest w tym filmie rewelacyjnych scen zbudowanych w większości tylko na dialogach, z wyjątkami takimi jak np. rozbrojenie "chłopaka" przez Sama. To jest STYL, to jest MAGIA. Nieskazitelnie czyste kino noir,...
Co się tyczy 'Sokoła maltańskiego', to najpierw przeczytałam książkę Hammetta - mistrza 'starego' czarnego kryminału ;) Ten to potrafi pisać kryminały (polecam też: 'Papierowego człowieka').
Film nie odbiega zbytnio od swojego literackiego pierwowzoru.
Huston doskonale ukazuje brutalny i zarazem niezwykle...
O znakomitości tego kryminału nie trzeba już chyba pisać. Poprowadzony bez zarzutu, możliwie jasno, ze wszystkimi atrybutami gatunku - jak kobiety w bogatych futrach, oszklone biuro detektywistyczne, wyrozumiała sekretarka, szare płaszcze, sztywne kapelusze i papierosowy dym...
Najwięcej uwagi wypada poświęcić...